Trilógia Lara Jean - Jenny Han

Ste mladé 16-ročné zamilované dievča, píšete chalanom ľúbostné listy, ktoré sa nikdy nemali dostať na verejnosť. Ale stalo sa. Čo by ste robili?



Lara Jean Covey vedie úplne normálny život. Žije s dvoma sestrami a otcom,chodí na strednú školu a nevie šoférovať. Keby ste mali o knihe vedieť len toto, pomyslíte si, že je úplne taká istá ako ktorýkoľvek americký román. Lenže to vôbec nie je pravda. 
Margot, staršia sestra Lary Jean, odchádza na vysokú školu do ďalekého Škótska. Pre obe svoje mladšie sestry bola skoro ako mama, odkedy ich skutočná mama ochorela a zomrela. To, že teraz odchádza  aj Margot, je pre Laru Jean tragédia. Znamená to, že to bude odteraz ona, kto sa stará o domácnosť, kto vozí ich mladšiu sestru Kitty do školy a podobne. 
Aby toho nebolo málo, Margot sa po dvoch rokoch rozišla s Joshom, chalanom, ktorý u nich doma trávil každý večer, sedeli spolu všetci pred telkou a smiali sa. Lara Jean má pocit, že stratila veľa blízkych ľudí. 
Lara Jean za celý svoj život napísala 5 ľúbostných listov piatim chalanom, ktorých ľúbila. Schovávala si ich do krabice od klobúka, pretože neboli určené pre cudzie oči. Keď sa v jedno ráno zobudí, zistí, že listy boli odoslané a našli svojich majiteľov. Čo teraz?




Prvé dve knižky som prečítala hneď za sebou a šlo to veľmi rýchlo. Keď sa do príbehu raz začítate, nemôžete prestať. Nehovorím tu však o tom, že je napínavý ako nejaká severská detektívka. To vôbec. Práveže vám bude Lara Jean a jej problémy chýbať, keď ju nebudete mať pri sebe. Mne po dočítaní všetkých troch knižiek rozhodne chýba. Vďaka knižke sa znova vraciate do svojho 16-ročného ja, riešite problémy, ktoré vám dnes prídu už také hlúpe. Ale pre Laru Jean hlúpe nie sú a ja som veľmi rada, že som ju mohla pozorovať na jej ceste za prekonávaním ťažkostí. 
Nesie v sebe takú milú, príjemnú naivitu, pri ktorej máte neustále chuť sa usmievať. Je ľahučko napísaná, nemáte problém prečítať ju behom pár hodín bez toho, aby ste si to vôbec uvedomili. 
Tretia knižka mi ale prišla trošku slabšia ako ostatné dve. Mala som pocit, že autorka sa snaží rozpísať niečo, čo by mohlo byť skôr ukončené. Aj napriek tmu ma knižka bavila, avšak sklamala záverom. Od začiatku som vedela, že sa to musí takto skončiť, ale nechcela som to. Je škoda, že autorka ma na konci viac neprekvapila a napísala skôr to, čo chceli všetci počuť. 










Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu