Mŕtve body - Benedek Totth

Sú takí populárni, ale zároveň sami. Každý večer trávia s kamarátmi, pijú a zabávajú sa. Ale čo z toho, keď sú všetkým ukradnutí?



Keď som sa do tejto knihy púšťala, vôbec som netušila, do čoho idem. Nečítala som celú anotáciu, len prvú vetu. Najviac na knihe ma vtedy zaujala obálka.
Ako som sa o knihy začítala, pochopila som, že tu bude príbeh plný bolesti. Mladí ľudia, ktorí pred celým svetom predstierajú, že necítia bolesť a ich činy pre nich nemajú následky. Klamú ostatných, ale predovšetkým klamú samých seba. 

Začiatok knihy zachytáva zopár tínedžerov idúcich v aute. Ich myšlienky sa však ceste vôbec nevenujú. Fajčia, smejú sa a venujú sa jeden druhému. 
To, čo sa v jeden moment odohralo, posunulo všetkých do úplne inej etapy života. Lenže oni o tom nemali ani poňatia.

,,Reflektor zrazu osvetlí niečo v strede cesty, ale Káčer by už aj tak nemohol otočiť volant, ani keby si to všimol. Počuť tvrdé, tupé buchnutie, auto sa zdvihne do vzduchu, Zolko vykríkne - vtáka má stále v Nikiných ústach - ja mu zas pustím jointa medzi nohy."

Celý príbeh popisuje maximálne zlyhanie na strane rodičov. Ich deti sa cítia osamelé a prehliadané. Také typické. Práve preto by som dala prečítať túto knihu čo najširšiemu spektru ľudí, aby si každý dokázal uvedomiť, akú silu má nedocenenie dieťaťa. 

Kniha je písaná veľmi drsným a slangovým jazykom. Dá sa povedať, čo veta, to vulgarizmus. V tomto prípade mi to ale veľmi neprekážalo. Jazyk sa do knihy hodil a perfektne zapadol aj do úst hlavných hrdinov. 

Tým, aká je knižka drobná, sa číta naozaj rýchlo. Avšak to, čo vo vás zanechá, len tak rýchlo nezmizne. Donúti vás uvedomiť si mnohé skutočnosti a hlbšie sa zamyslieť nad následkami svojich činov.

Mám rada príbehy, pri ktorých netuším, ako sa budú vyvíjať. Každá jedna kapitola bola pre mňa prekvapivá a záver ma dostal totálne do kolien.

Táto kniha vyšla v edícii Pevný bod, ktorá zachytáva kvalitnú európsku literatúru. S tým, po prečítaní knihy, nemôžem inak ako súhlasiť. Maďarský autor Benedek Totth si dal na svojej knihe citeľne záležať.
Dúfam, že dostanem možnosť prečítať si ďalšie knihy z tejto edície. 

Za knižku sa chcem poďakovať vydavateľstvu Zelený kocúr a kúpiť si ju môžete TU




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu