Prvý prípad Cormorana Strikea

Určite každý z vás veľmi dobre pozná autorku Harryho Pottera J.K. Rowlingovú. Táto famózna britská autorka sa rozhodla pod pseudonymom Robert Galbraith napísať sériu detektívok s hlavným hrdinom Cormoranom Strikeom a jeho asistentkou Robin. 




Knižku som mala len tak odloženú niekoľko mesiacov v knižnici a až teraz, po piatich rokoch od slovenského prekladu, som ju konečne prečítala. 

Dej vôbec nie je zložitý, autorka písala svojím typickým štýlom - veľmi ľahko a pútavo, teda nie je možné knihu len tak pustiť z ruky. 
Nachádzame sa v Londýne, kde má kanceláriu skrachovaný Cormoran Strike. Jeho 15 minút slávy už dávno pominulo a teraz mu zostala len špinavá kancelária a ťažký rozchod na krku. To však vôbec neznamená, že Cormoran by vo svojom živote nemal poriadok, práve naopak, je priveľmi usporiadaný a dôkladný. Jediný klient, ktorý k nemu občas zavíta, je postaršia pani, ktorá podozrieva svojho manžela z nevery.
V deň, kedy sa rozíde so svojou dlhoročnou priateľkou, k nemu do kancelárie prichádza Robin. Má uňho pracovať ako dočasná asistentka cez agentúru. Cormoran si Robim veľmi obľúbi, je dôsledná a veľmi šikovná, je vidieť, že v živote sa nestratí. 
3 mesiace predtým ako sa Cormoran a Robin stretli, vypadla z balkóna jedna slávna britská modelka. Alebo ju niekto sotil? Každopádne, do Cormoranovej kancelárie prichádza brat zosnulej modelky a žiada ho, aby odhalil vraha, pretože je presvedčený o tom, že jeho sestra by len tak z balkóna nikdy nevyskočila. Začína sa séria vyšetrovania vedená bývalým vojakom Cormoranom Strikeom a jeho šikovnou asistentkou.

Ako som už povedala, dej je veľmi pútavý, jednoduchý a svižne napísaný. Mala som však problém s postavami, ktorých miestami bolo až príliš a často sa mi ich mená plietli. Odporúčam preto hneď na začiatku vziať papier a pero a všetko postavy si rad radom zapisovať, lebo už okolo strany 200 sa stratíte, ako ja.
I keď som od začiatku bola presvedčená o tom, ako kniha skončí, záver ma prekvapil. Vôbec to nebolo tak, ako som čakala. Mala som síce pár tipov, pár indícií, autorka však veľmi dobre vedela, čo robí a dostala ma presne tam, kam chcela. Počas čítania knihy bola pre mňa každá druhá postava hlavný podozrivý.
Postava Cormorana ma niekedy vedela poriadne iritovať. Niektoré jeho rozhodnutia mi prišli príliš nerozmyslené a ukvapené, ale v konečnom dôsledku to vždy dobre dopadlo a ja som nadobudla pocit, že presne takto to malo celú dobu byť.
Kniha však nebola pútavá celú dobu, našli sa aj momenty, kde som sa pristihla, že vlastne ani netuším, o čom čítam. Je to skutočne škoda, pretože autorka príbeh vymyslela perfektne.
Aj napriek tomu som si jej čítanie užila, druhú polovicu knihy som mala prečítanú behom pár hodín. Dej gradoval a ja som nedýchala. Odporúčam!

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu