Chlapec, ktorý patril moru - Denis Thériault

Ak hľadáte príbeh, v ktorom je vášeň, láska, smútok a obrovská sila priateľstva, pričom na to, aby ste si ho dokázali užiť, nepotrebujete dialógy, tu ste správne. 



Na začiatku sa stretávame s malým chlapcom, ktorý vyrastá na severe nehostinnej Kanady. Chlapec sa nad vecami príliš zamýšľa, kladie si jednoduché, ale i zložité filozofické otázky a zaujíma sa o svet okolo seba. Často chodieva na pláž a premýšľa, ako dlho asi žije taký žralok. 
Strieľa po čajkách, to mu ale babka zakáže, a tak si musí hľadať iný druh zábavy. Všimne si iného chlapca v jeho veku, Luca Bazeaua. Ten od neho však uteká, nechce sa s ním kamarátiť. 
Chlapcovi rodičia sa vášnivo venujú skútrovaniu. Raz nejako nevychytajú počasie a počas tej najväčšej snehovej búrky do nich vrazí vlak. Chlapcov otec je na mieste mŕtvy, jeho matka leží v kóme. ,,Skútrenie bola zjavne choroba, ktorá mohla byť smrteľná. Počul som, že vášeň je už raz taká, že ľudia z nej strácajú hlavu. A teraz tu máme dôkaz."
Chlapec sa pred mamou snaží neplakať, chce zostať silný, aby sa naňho nehnevala. Plače až po večeroch doma. 
Po tejto tragédii zostáva bývať u starých rodičov, ktorí sú, povedzme si úprimne, veľmi zvláštni. Starký je podivuhodný dlháň, zatiaľ čo jeho starká je elegantná staršia dáma, je veľmi čistotná a ku chlapcovi sa správa vždy s láskou. Ku svojmu manželovi až tak veľmi nie. 
Chce potešiť starých rodičov, a tak nastupuje do dedinskej školy a jediné voľné miesto je vedľa Luca. Ani tam sa s ním však nerozpráva. Všimne si, že Luc je síce vzorný žiak, ale nie je veľmi obľúbený. Ostatní chlapci ho šikanujú. Prečo ale? A kedy vôbec nastane ten zlomový moment a chlapci sa konečne zblížia? Stanú sa z nich predsa najlepší kamaráti. V konečnom dôsledku bol Lucov nápad zobudiť chlapcovu mamu z kómy. Podarí sa im to? 
,,Hovoriť o nešťastnom osude mojich rodičov ma trápilo a myšlienky na mamu mi nahnali slzy do očí. Keď som uviazol na plytčine, Luc urobil všetko, aby ma opäť dostal na more, zabránil, aby som sa v nasledujúcich desiatich sekundách skántril, a pripomenul mi, že mojou úlohou je zostať na hladine."

Najkrajšie na knižke bolo práve to, aký bol chlapec až detsky naivný a úprimný. Vždy som sa mierne pousmiala pri jeho nápadoch, aj keď to bol niekedy smutný úsmev. Dej bol napísaný priam až zázračne poeticky, autor využíval v diele prvky z mytológie, mnohé metafory a to dodávalo knižne úplne iný podtón. Čítala sa ľahko a skutočne veľmi rýchlo, bola pútavá a zaujímavá, po dejovej stránke jej nemám čo vytknúť. 
Obálka mi ale liezla popri čítaní poriadne na nervy. Hlavne diera uprostred. Na pohľad je to síce výborne spracované, ale neustále sa mi tam zachytávali nechty a pokrčila som pár predným stránok. Nevadí, na mojom hodnotení to knihe nič neuberá. 






Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu