Štrkáč Callahan - Juraj Červenák


 

Nový Juraj Červenák sa tentokrát zameriava na divoký západ. Spoznáme sa tu so Štrkáčom Callahanom, ktorý sa živí lovom spoločnosťou odsúdených ľudí – loví fľandry, zlodejov, banditov a iných štvancov. Iba on jediný si s nimi dokáže poradiť.

Nechcem vám z deja príliš prezrádzať, myslím, že aj toto je už dosť. Mala by vám stačiť informácia, že ide o napínavý western s prvkami hororu, plný akciou nabitých scén a poriadnym množstvom krvi. Stretávame sa tu s idealizovaným hlavným hrdinom, ktorý je rýchly ako štrkáč a divoký ako samotný západ.

Spočiatku som bola voči tejto knihe mierne skeptická, nakoľko western skutočne nie je mojou šálkou kávy, ale akonáhle som sa začítala, všetka moja skepsa zo mňa opadla a autor mi dočista vyrazil dych. Zaujala ma najmä po vizuálnej stránke, je totiž nádherne spracovaná vďaka ilustráciám Michala Ivana, ktoré knihe dodávajú to správne čaro.

Skladá sa z viacerých poviedok a mňa zaujala najviac tá prvá. Bola perfektná od začiatku až po samotný koniec, zhltla som ju úplne bez dychu a myslím, že presne to bol ten moment, kedy som sa do autora dočista zamilovala.

Pri poslednej poviedke som si želala, aby za ňou nasledovala ďalšia a za ňou ďalšia a potom ešte jedna, ale moje prianie nebolo vyslišané. Nemôžem inak, len vám knihu odporúčať a dúfať, že sa k nej raz dostanete. Naozaj stojí za každú sekundu, ktorú som jej venovala.

Jednoznačne si od Juraja Červenáka ešte niečo prečítam, určite to nebola posledná kniha z tohto žánru. 

Za knižku ďakujem vydavateľstvu ArtisOmnis. Vy si ju môžete kúpiť TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu