Muž so zázračnými rukami - Joseph Kessel

 


V prvom rade chcem pochváliť edíciu Corneille za to, že nám sem na Slovensko prináša takmer zabudnuté príbehy z môjho milovaného Francúzska. Doposiaľ u nich vyšli Šarkany od Romaina Garyho a Muž so zázračnými rukami od Josepha Kessela – o tejto knižke vám dnes poviem viac.

Felix Kersten je lekár s takmer zázračnými schopnosťami. Svojimi magickými rukami lieči významných ľudí z celej Európy. O jeho schopnostiach sa jedného dňa dopočul aj obávaný veliteľ Tretej ríše Heinrich Himmler. Už dlho ho sužujú silné kŕče v oblasti žalúdka, preto sa rozhodne vyhľadať doktorovu pomoc.

Kersten ako veľký odporca nacizmu sprvu nesúhlasí, ale uvedomuje si, že by bolo lepšie poslúchnuť. Netrvá to dlho a doktor Himmlerovi skutočne pomôže. Veliteľ je ním natoľko ohúrený, že sa rozhodne nechať si ho pri sebe čo najdlhšie. Postupne si k nemu vybuduje priateľský vzťah a silnú dôveru. Kersten vie, že sa mu vďaka jeho zázračným rukám podarí oslobodiť tisícky nevinných ľudí.

Úprimne sa vám musím priznať, že som sa do tohto príbehu ani za nič nemohla začítať. Som zvyknutá na pekné umelecké texty plné metafor, namiesto toho som ale dostala holé fakty obalené suchým dejom. Týmito slovami vás, samozrejme, od čítania nechcem odradiť. Patrí určite k tým knihám, po ktorých budete radi, že ste si ich prečítali. Chvíľku mi trvalo, kým som v príbehu našla zaľúbenie, a potom to už išlo ako po masle. Stránky sa mi len tak míňali pod prstami a ja som túžila vedieť, ako bude príbeh pokračovať.

Príbeh pôsobí ako sonda do Himmlerovho života. Dozvedáme sa o jeho myšlienkach, pocitoch, ba aj o jeho najväčších a najstrašnejších obavách.

Aby sme si to zosumarizovali: Zaujala ma kniha? Áno. Prečítam si ju znova? Zrejme už nie. Či knihu odporúčam? Áno a ešte raz áno.

Za knižku ďakujem edícii Corneille. Vy si ju môžete kúpiť TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu