Krízový plán - Michaela Zamari

 

Na mojom blogu ste si už mohli dávnejšie všimnúť recenzie na knižky od talentovanej slovenskej autorky Mišky Zamari. Jej posledné dielo Krízový plán je voľným pokračovaním k sérii Šéf môjho šéfa, ktorú som si toľko chválila.

Hlavnou hrdinkou je mladá Deana, ktorá je až po uši zamilovaná do jedného brazílskeho krásavca. Tvoria síce krásny pár, ale má to malý háčik. Brazílčan žije v Amerike a Dea na Slovensku. Plánuje sa k nemu časom nasťahovať, ale nemá poriadne ani na letenku. Preto jej v hlave skrsne krízový plán.

Má predsa priestranný byt len kúsoček od centra hlavného mesta, tak prečo to nevyužiť? Začne hľadať spolubývajúcu. Ozývajú sa jej ale samé podivuhodné ženy a chystá sa to už-už vzdať, lenže presne v ten moment sa na jej inzerát ozve niekto priam ideálny. Jediný problém je, že je to muž. Dea sa natoľko teší na svoj americký sen, až sa rozhodne predstierať, že je lesbička, aby to prípadného záujemca neodradilo. Majú spolu totiž spať v jednej posteli.

Ako to už býva, plány nevychádzajú tak, ako mali, a Dea sa do podnájomníka zamiluje.

Príbeh je písaný z dvoch pohľadov – z pohľadu majiteľky bytu Dei a z pohľadu podnájomníka Mikiho. Na mňa toto pôsobilo ako dvojsečná zbraň, nakoľko som sa síce dostala k myšlienkam oboch hrdinov, ale na druhú stranu som sa občas strácala v tom, kto práve rozpráva. Keď sa začítam, nevnímam okolitý svet, hltám stránku za stránkou a občas sa pozabudnem.

Veľmi pozitívne hodnotím grafickú stránku, o ktorú sa postaral Jakub Bodnár. Knižka je perfektne spracovaná, na posledných stránkach dokonca nájdete aj náčrt Deinho bytu.

Čo sa týka samotného príbehu, ten je famózny. Je vidieť, že Miška vie presne, čo robí. Šikovne sa pohrala so slovíčkami, ani jedno jediné v celej takmer 500-stranovej knihe nie je zbytočné. Vtipné dialógy okorenila štipľavými slovnými hračkami, aby celému príbehu predala presne to, čo potreboval.

Kniha sa čítala akoby sama a ja som až po pár hodinách zistila, že som jej vlastne venovala celé poobedie. Samozrejme, ani najmenej to neľutujem. Viem si predstaviť pokojne aj viac takýchto príjemný poobedí.

Nečítala som síce všetky Miškine knižky, ale čítala som väčšinu, a tak môžem s čistým svedomím povedať, že toto je zatiaľ tá najlepšia.

Za knižku ďakujem samotnej autorke Michaele Zamari. Vy si ju môžete kúpiť TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu