Zázrak zo skúmavky - Laura Krauz

Ak sledujete môj blog dlhšie, mohli ste si všimnúť, že knižku od Laury Krauz som odporúčala už v jesenných tipoch na čítanie. Jedná sa o skutočný príbeh dvoch žien, ktoré aj napriek nekonečnému množstvu prekážok nestrácajú chladnú hlavu a idú si za svojím cieľom. 





V knihe sa paralelne prelínajú dva príbehy. Jeden je Alexandrin a druhý napísala Sabína. Obe ženy majú veľký problém otehotnieť. 

Sabína bola dlhé roky karieristka, precestovala síce polovicu sveta, ale doma ju čaká nešťastný muž, o ktorom ona vlastne ani nič nevie. Až keď ho nachytá v reštaurácií s istou Ivanou, uvedomí si, že urobila chybu a namiesto snubného prsteňa na narodeniny dostane kopačky. Našťastie jej priateľ Erik ju ľúbi a po pol roku sa ku sebe vrátia. Prvýkrát začínajú uvažovať o bábätku. Snažili sa viac ako dva roky, absolvovali mnoho lekárskych vyšetrení, až sa nakoniec rozhodne nechať všetko plynúť vlastnou cestou. Avšak ani tam nejde všetko ako po masle, do cesty sa im stavajú nové a nové prekážky. A kto vie? možno všetko vyrieši jeden Vianočný zázrak...

Ani Alexandra to nemá v živote jednoduché. So svojím manželom Jakubom sa veľmi ľúbia, majú ukážkový, šťastný vzťah. Až po šiestich rokoch si uvedomia, že im niečo chýba - bábätko. Lenže sa im, podobne ako Sabíne, nedarí. Saška to má ešte o to ťažšie, keďže pracuje v obchode a dennodenne vída šťastné budúce mamičky. Po štyroch rokoch skúšania sa rozhodnú skúsiť umelé oplodnenie. Vynaložia nemalé úsilie, najprv bol problém s poisťovňou, následne sa d toho primotala infekcia a už to vyzerá, že všetko dobre dopadne, lenže nastáva ďalší problém. A tých problémov je čoraz viac a viac...

Úprimne, túto knihu som dlhšie aranžovala ako čítala. Nestihla som ani dopiť šálku kávy a už som zrazu bola na konci. 
Dlho som hľadala slová. Po jej skončení som len sedela na posteli a rozmýšľala som nad tým, čo som to práve prečítala. Nedokážem si ani predstaviť, akými neuveriteľnými bolesťami si museli obe ženy prechádzať. Celú dobu som obom držala palce, priala som im len to najlepšie a tešila sa spolu s nimi z každej dobrej správy. 
Úprimne vôbec si nemyslím, že by som si niečim takým dokázala prejsť. Na obe ženy som patrične hrdá a želám im v živote len to najlepšie. To, čo obe museli prekonať, nie je ľahké a nemyslím si, že každá žena by to zvládla. 





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu