Ilustrovaný atlas najrozkošnejších mláďat

Aj napriek veľkému sebazapreniu a strachu som s rozhodla urobiť menšiu recenziu na túto krásnu detskú knižku.  




Vedeli ste, že samica hrocha kŕmi svoje mláďatá pod vodou?
Alebo že žraloky piesočné sú živorodé?
Alebo dokonca že gravidita salamandry trvá tri roky?

Ak pravidelne navštevujete kníhkupectvo alebo ste už počuli o vydavateľstve Albatros, určite ste zachytili novinku od švédskej ilustrátorky Maji Säfstrom. Vydala sériu zatiaľ troch ilustrovaných atlasov.

Myslím, že netreba ani nejako extra uvádzať, že knižky sú skutočne nádherné. Sú plné čiernobielych obrázkov zvieratiek a celé je to urobené veľmi rozkošne.
Sú určené pre malé detičky, ale ja som si ju kúpila ako 19-ročná aj tak. Nemohla som jej odolať. 

Konkrétne zatiaľ posledná časť hovorí o najroztomilejších mláďatkách na svete. Nájdete tam delfíny, moje najobľúbenejšie tučniaky, rozkošné sovičky a dokonca aj zvieratá, ktoré by ste tam nečakali, napríklad šupinavce alebo pakobylky. Ale povedzme si úprimne, všetky mláďatá sú rozkošné.

Doma mám všetky tri knižky od autorky a netrpezlivo čakám na ďalšie. Dokonca mi ani nevadilo, že v knihe chýba dejová zložka, zachránili to ilustrácie. Pri čítaní som sa nemohla zbaviť úsmevu na perách, bodaj by bolo viac knižiek ako je táto.
Netreba ani spomínať, že milujem detské knižky, môžete to na mne vidieť sami. Mám ich doma už toľko, že keby ste ku mne prišli na návštevu, mysleli by ste si, že tu niekde schovávam minimálne 10 čítaniachtivých detí. 



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu