Unesená - Lucia Sasková

Otázkou je, prečo sú ženy priťahované záhadnými a tajomnými mužmi, ktorí sa k nim nie vždy správajú úctivo, namiesto toho, aby svoje srdce venovali niekomu, kto im všetku lásku oplatí a bude skutočne stáť za to. Lucia Sasková vo svojom deviatom románe Unesená vynáša na povrch veľmi kontroverznú tému, o ktorej ale nie je na škodu diskutovať.


Hlavná hrdinka to nemá práve ľahké. Obaja rodičia jej zahynuli pri autonehode a zostala na všetko úplne sama. Žije v prázdnom, tichom dome, všetok voľný čas trávi pred televízorom a ledva splatí všetky účty z výplaty zubnej asistentky. Jej život je jeden veľký stereotyp, až kým jej doň nevstúpi Dávid, muž snov. Sprvu vyzerá ako ideálny partner, je romantický, je chápavý, no proste dokonalý. Lenže časom to s ním začína škrípať. Tají to, kde pracuje, celé dni, niekedy dokonca týždne, sa neozýva a všetci ju pred ním varujú. A odkiaľ má toľko peňazí? Prečo naša hrdinka tak vytrvalo ignoruje červené vlajky a pokračuje vo vzťahu? Čo ak sa predsa len bude chcieť vrátiť do starého života, ale už bude príliš neskoro?

Nemala som minimálny problém začítať sa do príbehu, držal ma od prvého momentu až po posledný, s napätím som očakávala, čo sa bude diať. Už som si zvykla, že Sasková má neuveriteľný talent na písanie, ktorý každou jej novinkou len rastie a ja nemôžem byť viac zvedavá, akú šupu nám prinesie zasa o rok.

Neuveriteľne ma prekvapil predovšetkým záver, ktorý ma uspokojil, ale na druhú stranu vo mne vyvolal niekoľko otázok. Ja osobne by som s radosťou uvítala ďalšiu časť, kde by mi autorka ukázala to, ako sa život hlavnej hrdinky vyvíjal aj po tom všetkom a či veci zostali také, aké ich na konci prvej knihy zanechala. 

Avšak je pravda, že Dávid mi nebol veľmi sympatický, určite nie v prvých momentoch. Tváril sa ako ideálny chlap, po ktorom by mala túžiť každá žena, ale točilo sa okolo neho príliš veľa záhad, ktoré som sa nebola ochotná prehliadať a ktoré ma istým štýlom hnevali. Jednoducho som nutne potrebovala  vedieť, čo je zač a čo sa z neho vykľuje, a tak som čítala čítala, až som nakoniec zostala sedieť s otvorenými ústami neschopná slova. 

Odporúčam každej milovníčke Lucie Saskovej, ani táto novinka vás rozhodne nesklame, a rovnako odporúčam každej žene, ktorá ocení kvalitný príbeh. 

Za milé prekvapenie ďakujem vydavateľstvu Slovenský spisovateľ. Vy si svoju knižku môžete kúpiť napríklad TU

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu