Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

 Mnohí z vás už mali s Jonasonom tú česť a vychvaľovali ho. Chceli ste, aby som ho vyskúšala, tak som sa na to dala a ja som bola zo začiatku mierne skeptická, avšak dopadlo to viac než výborne.

Tiež ste mali niekedy chuť pomstiť sa niekomu za to, čo vám vykonal? Nemyslím tú pravú taliansku „vendetu“, skôr narážam na drobnosti ako kúpiť si lamu za viac ako desaťtisíc a nechať ju skopnúť susedovho psa, pretože vám žerie sliepky, čím sa vám vlastne jeho majiteľ mstí za to, že ste ho vy ako profesor párkrát vyfackali pred triedou.

Zdá sa vám to absurdné? U Jonassovských postavičiek je toto na dennom poriadku. Správajú sa nevysvetliteľne, dostávajú sa to zvláštnych situácií a čo je najlepšie, tvária sa, že sa nič také extra nedeje a pokračujú vo svojom živote ďalej.

Presne z takéhoto dôvodu ale firma Pomsta je sladká vznikla. Jej zakladateľ sa snaží zarobiť na tom, že iným urobí zo života peklo. Sprvu ho vyhľadávajú len ľudia, ktorí chcú zvrhnúť vládu alebo zavraždiť svorku, ale jedna ponuka majiteľovi utkvie v pamäti, preto sa nakoniec rozhodne celý sa jej oddať.

Stretávame tu viaceré postavy, ktoré sa príbehom pretĺkajú po svojom. Zavítame nie len do Švédska, ale aj do Afriky k Masajom, vycvičeným bojovníkom. V Švédsku majú ľudia, samozrejme, úplne iné problémy ako takí Masajovia. Švédi hľadajú všetky spôsoby, ako čo najskôr zbohatnúť a Masajovia lovia levy. Čo sa asi udeje, ak sa jeden z takýchto ľudí, čo nikdy nevideli telefón, nedajbože internet, vyberie na ďalekú cestu do Škandinávie hľadať svojho strateného syna, ktorý vlastne nie je jeho synom?

Ťažko spoznať, ktorá z postáv je hlavná, lebo sa zdá, že autor sa venuje každej rovnako a ešte ťažšie je občas vysomáriť sa zo všetkého toho chaosu, ktorý okolo seba postavy zakladajú akoby sa ani nechumelilo. Nájdete tu popretkávaných neuveriteľne veľa príbehov všetkých možných hlavných či vedľajších aktérov, šialené situácie a ešte bizarnejšie závery.

Najväčšmi mi v pamäti utkvel Hugo, ktorý si túto akciovú spoločnosť pod menom Pomsta je sladká založil. Rovnako ako ostatní, aj on sa spoliehal na náhodu a veľmi sa nezameriaval na budúcnosť. Prekvapivo sa mu výborne darilo. Máme si z toho vziať ponaučenie?

V spojení všetkých týchto faktorov vzniklo niečo nevídané. Autora som si okamžite zamilovala a zaradila k jednému z tých, od ktorých by som prečítala aj nákupný zoznam.

Knižka mi určite ešte dlho zanechá úsmev na perách. Plánujem si zohnať aj predošlé štyri, ktoré som vynechala a teraz to ľutujem. Ak máte chuť zasmiať sa na výborne vykreslených situáciách a užiť si veľké množstvo zábavy, určite siahnite po tejto čerstvej novinke.  Zaručujem vám, že si ju hneď obľúbite.

Za skvelý zážitok vďačím bux.sk. Vy si svoju knižku môžete kúpiť napríklad TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu