Mesačná sestra - Lucinda Riley

 Odjakživa ma lákala príroda a obdivovala som ľudí, ktorí s ňou boli natoľko spätí, že trávili noci pod hviezdami, rozumeli si so zvieratami a presne vedeli, čo sa kde nachádza vďaka nápovedám, ktoré mne nikdy nedávali zmysel. Namiesto toho, aby som sa snažila tomuto pre mňa zložitému systému porozumieť, začala som čítať knihy, v ktorých sa hrdinky v prírode vyznajú a dokážu ju precítiť. 

Tiggy, alebo Taygeté, piata zo sestier d´Apelièse, je presne tento typ človeka. Prírodu miluje odmalička, dokonca úspešne vyštudovala zoológiu a je rozhodnutá celý svoj život venovať zvieratám a ich ochrane. Dostane ponuku odcestovať na krásnu škótsku Vysočinu, kde sa okamžite aj zamestná a stará sa o divoké mačky, ktoré už v okolí takmer vyhynuli. Ani tu priateľská Tiggy nezostane sama a do jej života vstúpia noví, skvelí ľudia. Jeden, ktorý úplne obráti jej zmýšľanie, je starec Chilly a Tiggyn osud odrazu naberá nečakaný spád. Naskytá sa jej príležitosť nahliadnuť do svojej minulosti a dozvedieť sa tak, odkaľ pochádza a kto boli jej predkovia.

Druhá línia príbehu nás zavedie do búrlivej Granady v Španielsku, kde to skutočne žije. Sympatická María, mladá tanečnica Lucía, vzor príšerného otca José – týchto všetkých si zaručene zamilujete. Neuveriteľne podmanivá atmosféra, vďaka ktorej máte chuť tancovať až do zmorenia a začať sa učiť španielsky.

Akokoľvek klišéoidne to znie, užívala som si doslova každú stránku. Žila som novými príležitosťami, ktoré sa postavám otvárali pred očami, smútila som spolu s nimi, keď sa im nedarilo a dúfala som v šťastné konce a lepšie začiatky.

Tiggy je zatiaľ moja najobľúbenejšia sestra spomedzi všetkých, svojou povahou si ma získala už na začiatku a o jej dobrote a srdečnosti som neprestala pochybovať do samého konca. Raz by som sa chcela stať takou osobou akou je ona – do špiku kostí milá a úprimná, jednoduchá a dobroprajná. Neviem si ani predstaviť vhodnejšiu hrdinku pre tak pútavý príbeh.

Odporúčam každému, kto má rád bujarú atmosféru Španielska, tanec a bláznivé zážitky. 

Za knižku ďakujem vydavateľstvu Tatran. Vy si tú svoju môžete kúpiť TU


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu