Anna a francúzsky bozk - Stephanie Perkins

 

Poznáte ten pocit, keď si otvoríte nejakú knihu, prelistujete ňou, prebehnete očami po prvej stránke a automaticky cítite, že s ňou odteraz chcete tráviť svoj voľný čas? Rovnako som to mala ja sa touto, do atmosféry príbehu som sa zamilovala okamžite od prvých pár slov – myslela som naň, keď som ho akurát nemala poruke a každú chvíľu s ním som si dočista užívala. Prechádzky po Paríži, vynikajúce jedlo, detský smiech, no neznie to ako rozprávka?

Anna však v skutočnosti rozprávkový život nežije... alebo ho aspoň tak nevníma. Rodičia sa jej na nič nepýtajú a jednoducho ju bez udania dôvodu pošlú na rok študovať do čarovného Paríža. Anna je spočiatku vydesená, nikoho tam nepozná, nevie ani slovo po francúzsky a má pocit, že k snobským deťom bohatých amerických rodičov nezapadne. Našťastie dlho nezostane sama a hneď v prvý deň sa jej ujme priateľská Meredith, ktorá ju zoznámi s partiou príjemných ľudí a poukazuje jej, ako to na škole funguje. Vďaka Mer Anna spozná aj príťažlivého usmievavého Étienna, ktorý je ale, bohužiaľ, zadaný. Avšak ktovie, možno ani táto skutočnosť ich vzájomnú náklonnosť nezastaví.

Ja sama som istý čas strávila štúdiom vo Francúzsku a preto som sa dokázala do našej hlavnej hrdinky perfektne vcítiť. Ako veľmi by som si želala byť na Anninom mieste práve teraz. Veselé zážitky priamo z romantických uličiek Paríža, vtipné dialógy, ktorých bola knižka plná a nesmierne sympatická hlavná hrdinka, s ktorou by si hneď každé dievča porozumelo, vytvárali príbehu priam znamenitú atmosféru a čítanie sa tak zmenilo na fantastický zážitok.

Príjemná oddychovka, po ktorej budete mať hneď chuť vyraziť si s priateľmi na francúzsky výlet a zažiť to svoje dobrodružstvo. Stephanie Perkins píše tak strhujúco, až nebolo možné sa odtrhnúť. Annine príhody boli miestami skutočne napínavé. Aj napriek tomu, že ide o jednu z knižiek určených skôr pre mladších čitateľov, kúsok šťastia v nej nájdu aj tí starší, ktorí si spravia chuť na dobrý príbeh podaný s veľkou dávkou sarkazmu.

Oceňujem, že sa autorka neuchyľovala ku rôznym klišé a príbeh podala originálne, bez zbytočných príkras a siahodlhých opisov. Po dlhom čase som pri romantickej knihe neodhalila zápletku, a tak skutočnosti, ktoré sa postavám diali, ma neprestali nikdy udivovať. Aj keď áno, už podľa obálky všetci poznáme koniec, knižke to však na kvalite neubralo.

Odporúčam všetkými desiatimi, pretože krásnych romantických príbehov z prostredia Paríža nebude nikdy dosť.

Za knižku ďakujem bux.sk. Vy si tú svoju môžete kúpiť TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu