Zlaté puto - Cassandra Clare

Cassandra Clare pre mnohých z nás znamená dávne detstvo, do ktorého by sme sa po rokoch radi vrátili. Som si istá, že nikomu z vás neunikla jej slávna séria Nástroje smrteľníkov alebo Pekelné stroje, okolo ktorej bol taký ošiaľ, že sa dokonca vypredala. Ak náhodou netušíte, čo za magické postavičky sú Tieňolovci, tak ide o istý druh hrdinov, ktorí bojujú s pekelnými démonmi a moc získavajú z rún pokreslených na tele. Tentoraz Clare prišla s úplne novou sériou z mierne odlišného sveta, nadväzuje na príbeh Willa a Tessy z viktoriánskeho Anglicka, preto vás upozorňujem, ak tento príbeh nemáte načítaný, táto recenzia pre vás predstavuje veľké nebezpečenstvo vo forme spoilerov.

V novom svete sa stretávame s Lucie a Jamesom Herondaleovcami, deťmi Willa a Tessy, ktorí sa tak zúfalo snažia podobať na svojich rodičov a dosiahnuť aspoň polovicu z toho čo oni, až ich nič nedokáže zastaviť. Keď do Londýna preniknú temné sily, konečne sa im naskytá príležitosť využiť svoje schopnosti a poraziť zlo, lenže nie všetko je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá. James je síce schopný vidieť viac ako ostatní a nazrieť do sveta tieňov, avšak postačí to na to, aby zachránili svet? A čo ich priatelia z detstva Grace, Cordelia a Alastair – zostanú priateľmi až do samého konca alebo sa tu črtá niečo nekalé?

Keď som bola mladšia, svet Tieňolovcov som naprosto zbožňovala, túžila som doň patriť, no musím sa priznať, že táto knižka ma zo začiatku veľmi neoslovila. Tápala som v deji, strácala som sa, netušila som, kto je kto a minimálne prvú tretinu som sa rozhodovala, či má vôbec zmysel pokračovať ďalej. Autorka hneď na úvod do príbehu strčila neskutočné množstvo postáv, ktoré sa mi plietli, ich charaktery sa mi zdali podobné a akosi nevýrazné. Do čítania som sa nútila a väčšinu času som len behala očami dookola po tých istých odsekoch a nedávala som pozor.

Našťastie takmer v polovici knihy prišiel veľký zlom a od toho momentu som už knihu z ruky nepustila. Och, aká som len šťastná, že som to nevzdala. V tej chvíli sa vrátili moje spomienky z detstva, videla som samú seba zahĺbenú do Pekelných strojov a život Tessy a Willa sa mi len tak otváral pred očami. Keď som si konečne pripustila, že som sa do príbehu zamilovala, deti známych Tieňolovcov mi prirástli k srdcu a ja som si uvedomila, že ani zďaleka nie sú vykreslené tak plocho, ako som sa nazdávala.

V konečnom dôsledku ma čas strávený v mojom milovanom svete veľmi bavil, aj napriek ťažkému začiatku. Clare dokázala, že dokáže podať akýkoľvek príbeh trefne a pútavo, i keď sprvu pôsobí zmätočne. Treba brať do úvahy aj fakt, že ide len o prvú časť novej série, a teda bolo toto všetko len rozbeh. Nemôžem sa dočkať pokračovania!

Za knižku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Vy si tú svoju môžete kúpiť priamo TU


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu