Ohňová zem - Pascal Engman

Téma migranti intenzívne koluje médiami už niekoľko rokov, istý čas sa dokonca zdalo, že ľud sa nezameriaval na nič iné a spoločnosť sa rozdelila na dva tábory – na tých, ktorým cudzinci nijako neprekážali a boli ochotní ich prijať medzi seba, no a na tých radikálnejších, ktorí o „teroristoch“ nechceli ani počuť. Čo ak týchto utečencov ale začne niekto hromadne unášať? Nikomu nechýbajú, nikto sa po nich nezháňa, tým pádom tvoria geniálny cieľ pre obchodníkov s bielym mäsom. Pascal Engman sa na problematiku pozerá vlastným pohľadom, ktorý pretransformoval do rozsiahleho diela Ohňová zem.

Colonia Dignidad bola nemecká kolónia ja juhu Čile, ktorá sa neslávne preslávila únosmi a sexuálnym zneužívaním maloletých zo strany príslušníkov SS. Neskôr sa pretransformovala na akési pokusné stredisko, ktoré navštívil dokonca sám Josef Mengele a Augusto Pinochet. Existuje dodnes, môžete ju poznať pod názvom Villa Baveria.

Čitateľ má možnosť sledovať dve prioritné dejové línie – jedna z nich sa odohráva vo Švédsku a na príbeh sa pozeráme z pohľadu Vanessy, čerstvo rozvedenej šéfky vyšetrovacieho tímu Nova, ktorá sa potrebuje spamätať po ťažkej situácii a žiaľ utápa v alkohole. To je aj ten dôvod, prečo je nútená na pár týždňov opustiť svoju prácu a vyhľadať odbornú pomoc. Jej všedné dni môže narušiť len informácia o nezvestných účtovníkoch, po ktorých sa akoby zľahla zem. Čo mali títo ľudia spoloční a s kým sa to len zaplietli?

NA druhú stranu nahliadneme do života páchateľov z Čile, ktorí si zarábajú na živobytie predajom malých detí, ktoré nájdu „odhodené“ na ulici. Časom sa rozhodnú presunúť svoje pole pôsobnosti do Švédska, nakoľko zachytili informáciu o deťoch migrantov, po ktorých sa nikto nebude zháňať. Využijú teda príležitosť a zapletú sa do kolotoča klamstiev a špinavých hier.

Nikdy by som si nebola pomyslela, že to poviem, ale musím sa priznať, že som prvú polovicu príbehu držala prsty zločincom. Samozrejme, že nesúhlasím s unášaním a predajom na orgány, ale keď tí chlapíci boli takí sympatickí a ich pohľad na vec bol oveľa zaujímavejší, chytľavejší a ja som ich jednoducho žrala. Vanessa mi prišla akosi príliš typizovaná – skrachovaná rozvedená alkoholička - a jej príbeh sa mi zdal skôr neuveriteľný, a tak som ju už od začiatku nemala ani najmenej v láske. Môj názor sa v istej chvíli otočil proti mne a od istého momentu som už len držala Vanesse palce, aby sa vrátila späť do sedla a porazila nespravodlivosť.

Kniha na prvý pohľad pôsobí veľmi objemne, predsa len má takmer 500 strán, ale zaručujem vám, že ako sa do nej raz dostanete, stránky vám budú len tak ubiehať pomedzi prsty, ani sa nestačíte čudovať. Postupne sa príbeh začne tak šialene zamotávať, že prosto nebudete chcieť prestať čítať, v hlave vám budú víriť zvedavé otázky, na ktoré nie a nie dostať odpoveď.

Ak ste fanúšikmi kvalitných šikovne prešpekulovaných príbehov, túto novinku si rozhodne nesmiete nechať ujsť.

Za knižku ďakujem bux.sk. Vy si svoju výnimočnú jazdu môžete kúpiť priamo TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu