Zlodej duší - Sebastian Fitzek

Najnovší preložený Fitzek sa u mňa v poličke dlho neohrial, ledva stihol prísť domov, ja už som sa naňho vrhla. Už od prvej stránky som bola v pozore a s nedočkavosťou bažila po vysvetlení.

V Zlodejovi duší sa opäť ocitáme na psychiatrickej klinike. Človek by si povedal, že táto téma už musí byť dávno vyčerpaná, ale opak je pravdou. Ide o nevšedný príbeh plný prekvapenia, presne tak, ako sme pri Fitzekovi zvyknutí.

Pokúsim sa vás uviesť do príbehu bez toho, aby som čokoľvek podstatné prezradila, i keď v tomto prípade to bude veľmi ťažké.

Caspar nemá ani poňatia kto je a ako sa na psychiatrickú kliniku dostal. Vraj ho jeden z doktorov našiel v snežnom záveji a zachránil mu život. Lenže Caspar si nič nepamätá. Cíti sa akýsi nesvoj, nemá dobrý pocit.

V meste zatiaľ vyčíňa aj obávaný Zlodej duší. Už zničil život trom ženám. Neznásilnil ich, nezabil, dokonca ani nemučil. Urobil im niečo oveľa horšie. Všetky tri po týždni našli, na prvý pohľad vyzerali normálne, avšak akoby boli úplne bez duše...

Zlodej duší sa nepozorovane dostane aj na kliniku, v ktorej je ubytovaný Caspar. Zostane tam uväznený spolu s ďalšími nádejnými obeťami. Strach a hrôza by sa tam dala krájať.

Prečítala som už všetky Fitzekove knihy, ktoré boli preložené do slovenčiny, čiže už s ním mám akú-takú skúsenosť, ale aj tak sa vždy nechám nachytať! Prečo? Prečo mi to nikdy nenapadne? Autor ma zmiatol hneď na začiatku, ďalej zahmlieval a zahmlieval, až sa mi zdalo, že z toho konečne vylezie nejaké rozumné vysvetlenie a on ma opäť prekvapil. Nemám slov. Ako to ten chlap robí?

Musím povedať rovno, že toto určite nebola najlepšia kniha, akú som od autora čítala. Viem, že dokáže písať omnoho lepšie a ja osobne to pripisujem práve jeho autorským začiatkom – Zlodej duší je jedna z jeho starších publikácií. Aj napriek tomu ma kniha veľmi bavila, celých 220 strán som mala prečítaných behom pár hodín.

Odporúčam vám ju však rovnako, ako všetky ostatné autorove knihy, nakoľko ani v tejto nechýbal jeho jedinečný štýl tvorenia znamenitých príbehov. 

Ďakujem vydavateľstvu Tatran za poskytnutie knižky na recenziu. Vy si ju môžete kúpiť TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu