Vrkoč - Laetitia Colombaniová

Po prečítaní autorkinej knihy Víťazky som mala od Vrkoča obrovské očakávania. Dúfala som, že ma nesklame a stal sa presný opak – kniha dokonca predčila moje očakávania. Ak by som ju však mala porovnať s Víťazkami, bola o niečo slabšia. Tento fakt pripisujem tomu, že ide o autorkinu prvotinu. S potešením som zistila, že sa autorka za tých niekoľko rokov veľmi zlepšila.

V útlej knižočke sa nachádzajú hneď tri silné príbehy.

V prvom spoznávame ženu menom Smitá žijúcu na dedine v Indii. Patrí k tej najnižšej vrstve, k takzvaným nedotknuteľným. Živí sa ako zberačka výkalov bohatých ľudí, zatiaľ čo jej manžel chodieva na polia loviť potkany, ktoré si následne upečú na večeru. Smitá nechce takýto život pre svoju dcéru Lalitú, preto so rozhodne vzoprieť všetkým zákonom a vymeniť celoživotné úspory za to, aby mohla dať svoju dcéru do školy. Ani netuší, ako jej tento čin zmení život.

Druhý príbeh nás zavedie na Sicíliu, kde sa stretávame s Giuliou, mladým dievčaťom, ktoré vypomáha svojmu otcovi v rodinnej firme špecializovanej na úpravu vlasov určených do parochní. Guiliin život je dokonalý, práve prežíva prvú lásku, je šťastná a ľúbená. Až kým jej jedna autonehoda neobráti svet hore nohami.

Posledný z troch príbehov má pod palcom Sarah, vychýrená advokátka z Montrealu v Kanade. Rovnako ako v knihe Víťazky, aj tu sa stretávame s ambicióznou workoholičkou nehľadiacou na vlastné potreby. Sarah má tri deti, ktoré vôbec nevidela vyrastať. Zmeškala narodeninové oslavy, besiedky v škole, prvé krôčiky. Ľutuje to? Áno, ale kariéra má predsa prednosť. Zdá sa, že Sarah nedokáže nič zastaviť. Nuž, rakovina má na to iný názor.

Tri ženy, ktoré sú si tak vzdialené a zároveň tak blízke, tri poprepletané príbehy, tri osudy, ktoré sa spojili do jedného. Kniha nesúca v sebe jedno veľké, nezabudnuteľné posolstvo.

Ťažko povedať, ktorý z nich ma oslovil najviac, no viem, že som všetkým trom ženám držala prsty a dúfala som v ten najlepší možný koniec. Nie je ľahké nájsť slová, ktoré by dokonale vystihli všetky moje pocity, nakoľko toho vo mne kniha zanechala mnoho, podobne ako  prípade Víťaziek.

Veľmi dúfam, že autorka s písaním neskončila a v nasledujúcich rokoch nám prinesie viac neprekonateľných príbehov.

Za poskytnutie knižky ďakujem vydavateľstvu Ikar, konkrétne edícii Odeon. Vy si knižku môžete kúpiť TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu