Naslepo - Josh Malerman

Niekedy mám chuť prečítať si knihu, pri ktorej nebudem musieť rozmýšľať a pri ktorej sa môžem nechať len tak unášať dejom. Moja voľba padla na horor Naslepo, podľa ktorého bol natočený populárny film Bird Box. Knihu mi odporučila kamarátka, no ja som spočiatku bola skeptická – bála som sa, že sa budem báť. A nemýlila som sa.

Malorie žije vo svete, v ktorom už dávno neplatia staré pravidlá. Namiesto toho, aby chodila do práce, užívala si rodinný život alebo sa len tak potulovala mestom, sedí v dome so zatemnenými oknami a čaká na smrť. Poďme ale pekne po poriadku.

Vo svete sa odrazu začali vyskytovať podivuhodné tvory. Sami o sebe nie sú nijako nebezpečné, avšak stačí jeden pohľad na ne a zošaliete, spáchate brutálnu samovraždu a keď sa dá, zabijete predtým ešte ľudí vo vašom najbližšom okolí. Spočiatku to nikto neberie vážne, prvým trom prípadom sa venujú iba konšpirátori, ale akonáhle sa tieto tvory začnú rozširovať do celého sveta, ľudia spanikária. Utiekajú sa do svojich domov, skupujú konzervy, zatemňujú okná a čakajú, čo sa bude diať. Lenže ubehnú roky a situácia je čoraz horšia.

Malorie o tom vie svoje – otehotnela v tú najmenej vhodnú dobu. Ako bude vychovávať deti v takomto prostredí?

Paralelne sa tu prelínajú dva príbehy – jeden, v ktorom sa toto všetko len začalo, a druhý, o 4 roky neskôr, keď má už Malorie deti a vyberá sa na rieku za bezpečím.

Fantastický príbeh, ktorý mi zrejme ešte niekoľko nocí zo strachu nedá spať. Temné prostredie autor dokonale vykreslil šikovnými opismi, až som niekedy mala pocit, že som sa sama ocitla v tmavom dome uprostred opustenej ulice, kde počuť aj ihlu spadnúť na zem. Neozýva sa stadiaľ typický detský smiech, ani hudba, dokonca ani hlasy. Obyvatelia domu sa snažia o to, aby sa na nich upieralo čo najmenej pozornosti.

Či som sa počas čítania bála? Áno, poriadne. Zlupla by som ju na jedno posedenie, keby som ju automaticky po zotmení nemusela odložiť. Autor zvládol bravúrne vykresliť situáciu, v ktorých sa postavy nachádzali, niekedy až tak, že sa mi od hrôzy stavali vlasy dupkom. Som celkom strachopud, to si musím priznať. Na rozdiel od filmu, knihu som zvládla dočítať až do konca, preto teraz z nadšením čakám na druhú časť.

Za knižku ďakujem vydavateľstvu Zelený Kocúr. Vy si tú svoju môžete kúpiť za skvelú cenu priamo na ich e-shope.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu