Inštitúcia - Stephen King

 


Viete si predstaviť, že by ste dokázali presúvať predmety bez toho, aby ste sa ich dotkli alebo dokonca čítať iným ľuďom myšlienky? Nuž, v knihe svetoznámeho Stephena Kinga sa o takýchto magických schopnostiach dočítate.

Luke Ellis má len dvanásť rokov, ale vedomostne obehol všetkých dospelákov z okolia. Je jedným z tých malých géniov, avšak ani to mu nebráni byť zlatým ukecaným chlapcom, ktorého majú všetci radi. Žije s rodičmi v malom dome na okraji mesta, len kúsok od jeho najlepšieho priateľa a navštevuje školu pre nadané deti. Len prednedávnom uspel vo vedomostných testoch a prijali ho hneď na dve významné vysoké školy. Čaká ho svetlá budúcnosť. 

V jednu noc sa ale všetko zmení. Lukových rodičov zavraždí ozbrojené komando a jeho v bezvedomí odnesú niekam do neznáma. Zobudí sa až o niekoľko hodín v izbe, ktorá je takmer taká istá ako jeho vlastná, až na pár detailov. Predovšetkým v nej chýba okno. Je dezorientovaný a bezmocný. V strachu sa vyberie von z izby, ktorá, našťastie, nebola zamknutá a zistí, že tu na to nie je sám.

Ocitol sa v Inštitúcii. Na mieste, kde sa na deťoch, ktoré aspoň trochu ovládajú telekinézu alebo telepatiu, robia bolestivé pokusy. Ako dlho to zvládne Luke vydržať? A čo sa stane, keď už budú všetky testy hotové?

Kniha je zaradená do kategórie k hororom, ale ja osobne by som ju skôr označila za mysterióznu. Netvrdím, že by som sa pri jej čítaní nebála, ale ja som špeciálna kategória, vystrašia ma aj niektoré detektívky. Nenašli sa v nej však žiadne typické hrôzostrašné momenty, skôr atmosféra, do ktorej bola kniha zasadená, spôsobovala mrazenie. 

Príbeh má perfektnú gradáciu, od polovice by sa napätie dalo doslova krájať. Striedali sa tu pohľady viacerých postáv a čitateľ mal tak možnosť nahliadnuť aj do zákulisia Inštitúcie a dozvedieť sa niektoré skutočnosti skôr ako malý Luke. Práve toto vo mne vyburcovalo ešte väčšiu chuť čítať a pichlu s viac ako šesťsto stranami som zhltla za menej ako jeden víkend. Takmer som nespala a vôbec som nejedla, kým som sa nedočkala vytúžených odpovedí.

Komu knihu odporúčam? Snáď každému milovníkovi dobrých príbehov s výbornou zápletkou a silným koncom.

Ďakujem bux.sk za to, že som si mohla túto úžasnú knihu prečítať. Vy si ju môžete kúpiť TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu