Mesto Luny - Rod zeme a krvi - Sarah J. Maas

Autorku Sarah J. Maas vám určite predstavovať nemusím. Je známa vďaka svojím sériám Dvory a Tróny, za ktoré zožala obrovský úspech. Prednedávnom sa pustila do nového projektu pod názvom Mesto Luny, pričom prvá časť Rod zeme a krvi už uzrela svetlo sveta. Ja osobne som s ňou až doteraz nemala nijakú skúsenosť, rovnako som ani nič nečítala zo žánru urban fantasy, ale všetko je raz prvýkrát, no nie?

Nachádzame sa vo vymyslenom svete, v ktorom je každá významná postavička nejakým spôsobom nadprirodzená. Tak napríklad spoznáme niekoľko férov, anjelov, čarodejníc a plno inej hávede. Príbeh sa točí okolo Bryce Quinlanovej, ktorá nie je ani úplne človek a ani až tak úplne nadprirodzená bytosť – je pol na pol férka a  na pol človek. Žije vcelku spokojný život obklopená svojimi priateľmi (sú to najmä vlci) a bolo by tomu tak dodnes, keby nebol z podsvetia vyvolaný démon, ktorý všetkých jej najmilších donútil prosiť o milosť a nakoniec ich roztrhal v zuboch. Čo to bolo za príšeru natoľko silnú, že premohla mocnú a obávanú vlčicu, akou bola Brycina najlepšia priateľka?

Vraha predsa len nakoniec nájdu, zatvoria a zneškodnia. To by bol koniec príbehu, keby chytili toho správneho. Zdá sa, že poraziť tohto démona nebude také jednoduché, ako sa mohlo na prvý pohľad zdať a Bryce nezostáva nič iné, ako vziať veci do vlastných rúk a vydať sa priamo do podsvetia.

Do príbehu som šla s veľkými obavami. Predsa len ide o poriadne hrubú a ťažkú knihu s malými písmenkami, zároveň je to žáner, s ktorým som nikdy nemala tú česť, ale napokon som sa odvážila. Začiatok bol pre mňa skutočne zložitý, nedokázala som sa v čarovnom svete orientovať, netušila som, kto je kto, mená sa mi mýlili, o miestach ani nehovorím. Keď som sa však konečne prekúsala cez úvodných 100-150 strán (z takmer 650), pred očami sa mi zjavil naprosto komplexný príbeh plný tajomna a ja som zrazu dostala obrovskú chuť ho objavovať a prísť záhade na koreň.

Teraz už rozumiem, prečo je autorka taká ospevovaná a žiadaná, ja som jej po tejto knihe absolútne prepadla a v momente, ako toto píšem, na mňa už čakajú prvé často oboch jej vyššie zmienených sérií. Píše veľmi priateľsky a aj keď sa to najprv nezdá, udalosti perfektne usporiada a ani nie sú také chaotické, keď sa do toho človek začíta. Len sa treba prebojovať cez prvých x strán, a potom to už pôjde samo. Ponoríte sa do príbehu a čaká vás kopa nečakaných zvratov, odhalení, prekvapení a vy budete chcieť stále viac a viac.

Avšak ocenila by som nejaký ten zoznam postáv a ideálne aj miest, aby bol ten začiatok o niečo lepšie pochopiteľný. I keď je pravda, že práve vďaka tomuto faktu mám chuť prečítať knihu opäť, nakoľko potrebujem porozumieť každej jednej vete, ako som sa do toho sveta zamilovala.

Za vynikajúci zážitok ďakujem vydavateľstvu Slovart. Vy si svoju knižku môžete kúpiť napríklad TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu