Ikabog - J.K. Rowlingová

Ak máte už po krk tých klasických, dobre známych a ľahko predvídateľných rozprávok, siahnite po novinke od obľúbenej autorky J.K. Rowlingovej a nechajte sa uniesť príbehom tajomného Ikaboga, krvilačnej príšerky terorizujúcej krajinu.

Zavítame do krajiny Blahobytia, kde všetci obyvatelia, ako už z názvu vyplýva, žijú v blahobyte. Nikdy neboli hladní, vždy mali kde pracovať a nikdy im nič nechýbalo. To ani nehovorím o fantastických koláčikoch, ktorými boli natoľko preslávení, až im kráľ zo susednej krajiny ponúkol na vydaj dcéru za pár kúskov tejto voňavej cukrovinky. Vládne tu dobrosrdečný, láskavý kráľ a jeho pomocníci, o nič menej spravodliví a dobrí. Alebo žeby nie? Čo by to však bolo za príbeh, keby v ňom fungovalo všetko bezchybne a ľudia by nezažívali nijaké dobrodružstvá?

Na Deň prosieb navštívia kráľa jeho poddaní, aby ho poprosili o drobnú službičku. Kráľ každému s radosťou vyhovie, veď opak by predsa nesvedčal jeho povesti. Jeden z poddaných má ale o niečo zložitejšiu požiadavku. Sťažuje sa, že mu Ikabog, tá ľudožravá príšera žijúca v Mokradiach, zožrala psa a on chce, aby sa ho kráľ spolu s družinou vybrali pomstiť. Tak sa teda kráľ spolu so svojou družinou vydá na lov.

Ikaboga obyvatelia brali len ako legendu, ktorou strašili svoje neposlušné deti, ale teraz začínal príbeh naberať na skutočnosti. Čo ak tam v močiaroch skutočne niečo žije a čaká na moment, keby sa bude môcť vybrať do miest a požrať občanov?

O ľudskej zlobe, malichernosti a hlúposti som už načítala kopec kníh a bola som presvedčená, že my už nič nedokáže prekvapiť. Avšak tu som našla toľko zloby, nespravodlivosti a naivity, až som neverila, že nimi môže byť preplnená kniha určená pre deti. Ja by som ju tým svojím asi skôr čítať nedala, lebo počúvať o zabíjaní, strieľaní, strkaní do vreca a to všetko zaobalené do množstva klamstiev zdvíhalo tlak aj mne. Už som sa nemohla dočkať šťastného konca, v ktorý som toľko dúfala.

Všeobecne bol ale príbeh veľmi chytľavý. V podstate som si k nemu sadla a prečítala ho na jedno posedenie, často ma prekvapovalo to, čo sa tam deje, až som si miestami hovorila, že to ani nie je možné. Opäť sa mi potvrdilo, že autorka je nápaditá a originálna a teda nie len Harry Potter ale aj Ikabog stojí za prečítanie.

Celok perfektne doplnili ilustrácie šikovných slovenských detí, ktoré mali ešte v novembri 2020 možnosť zapojiť sa do súťaže a posielať svoje kresbičky do vydavateľstva, kým bol príbeh zverejňovaný on-line. Práve vďaka nádherným obrázkom je taký výnimočný.

Určite odporúčam každému, kto má záujem o mierne nekonvenčnú zápletku a je otvorený originalite. 

Za knižku ďakujem bux.sk. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu