V zahradě zášti - Camilla Bruce

 


Prípad o Belle Gunness som nikdy dopodrobna nesledovala, priznám sa, predsa len som v tom veku, keď bolo okolo nej veľké haló, riešila skôr hračky ako vraždy, no akonáhle o nej vyšla kniha, nemohla som si ju ako veľká knihomoľka nechať ujsť.

Som rada, že som po nej siahla, lebo, priatelia, bola skutočne vynikajúca! Strhujúca od samého začiatku až po koniec. Belle sa nám spočiatku javí ako dokonalá manželka, dokonalá matka zbožňujúca svoje ratolesti, dokonalá susedka, dokonalá priateľka, nuž ale pod pokrievkou sa ukrýva chladnokrvná sériová vrahyňa, ktorú pred vraždou nezastavilo zhola nič. Perfektne sa orientovala vo financiách, v práve a vo všeobecnom prehľade, a práve vďaka tomu dokázala svoje zločiny ututlávať desiatky rokov. Pre mňa osobne je to nepredstaviteľné a skutočne mi nejde do hlavy, ako mohli byť záhady okolo nej toľký čas zmetané pod koberec, ale na druhú stranu si treba uvedomiť, že v čase, kedy bola Belle na svojom vražednom vrchole, nebolo takých vyspelých technológií a vyšetrovateľských praktík, ktoré by ju poľahky dokázali dostihnúť.

Camilla Bruce spracovala celý Bellin život veľmi prehľadne, dala si záležať, aby čitateľovi neunikla ani štipka z jej kontroverzného spôsobu nažívania. Vykreslila Bellu ako bytosť z mäsa a kostí, ktorá je však schopná niečoho takého ohavného, čo si mnohí nedokážeme ani poriadne predstaviť. Rozobrala každú časť jej osobnosti do najmenších detailov a predostrela nám ju priam na zlatom podnose. Nevynechala ani jej rolu matky či manželky, no zamerala sa v prvom rade na úmrtia, ktoré sa okolo nej roky zhromažďovali.

Nesmierne desivé, no za to fascinujúce čítanie. Mne to vnuklo myšlienku, či náhodou niekto z tých, ktorí sa nachádzajú v mojom okolí, nevedie druhý tajný život, čo dokáže šikovne skrývať pred spoločnosťou. Bella bola obľúbená, vážená a významná súčasť spoločnosti, no to, čo sa ukrývalo v jej čiernej skazenej duši, poznal len málokto.

Ďakujem kníhkupectvu Preškoly za recenzný výtlačok. Vy si svoje vražedné dobrodružstvo môžete kúpiť priamo TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu