Kórejské halušky - Dominika Sakmárová

 


Som si istá, že tento dokonalý poklad netreba nejako extra predstavovať, každý, kto mal to šťastie, ju bral, kým sa dalo a teraz si rovnako ako ja vychutnáva zbierku zábavných príhod z ďalekého východu od nesmierne sympatickej slovenskej autorky.

Zavítate vďaka nej do Kórey, kde sa neporušujú pravidlá a všetko musí byť vyšperkované, aj keď nie vždy spĺňa predstavy konvenčnej krajiny snov ako takej.

Opäť ide o knižku, o ktorej sa ťažko rozpráva a na to, aby som zvládla napísať aspoň 200 slov, som potrebovala synonymický slovník, lebo opakovať dookola úžasná, skvelá a fantastická nejde, aj keď to sú prívlastky ako stvorené na opis Kórejských halušiek.

Pozor, určite tu nejde o cestopis plný nablýskaných fotografií, autorka sa na celý koncept pozerá akosi inak, svojsky a konečne nám na scénu priniesla niečo nové, čo sme tu ešte predtým nemali. Tým, samozrejme, nechcem povedať, že sa obrázkovým bedekrom vyhýbam, práva naopak, ale rada okúsim aj zmenu vo forme fulminantného (to mám zo slovníka) zážitku.

Dominika sa na svet pozerá z iného uhla pohľadu, všíma si detaily, ktoré bežný človek prehliadne a dokáže ich opísať tak bravúrne, až netušíte, či jej máte veriť alebo si to všetko povymýšľala. Tak napríklad sa v Ázii bežne nekúri a v byte máte asi okolo 5-10°C. Au.

Uvítam pokojne aj knižku číslo 3 (a 4 a 5 a 6...), pretože s ničím takýmto som ešte skúsenosť nemala a rada si toto ázijské dobrodružstvo zopakujem. Ak neveríte mne, verte ľudu, táto šmakocinka sa predáva lepšie ako teplé rožky, jej prvá časť bola niekoľkokrát vypredaná a niečo mi hovorí, že ani táto sa na trhu dlho neohreje.

Ak by vám fotografie predsa len chýbali, na poslednej stránke nájdete QR kód, vďaka ktorému sa k nim dostanete alebo sledujte profil samotnej autorky na Instagrame,
 kde takmer denne uverejňuje stories s veľkým množstvom bizarností z Kórey, na ktorých sa zaručene pobavíte.

Povinná jazda pre každého... hm... pre každého, kto vie čítať, pretože toto si nesmie nechať nikto ujsť.

Ďakujem kníhkupectvu Preškoly za poskytnutie recenzného výtlačku. Vy si ten svoj môžete zakúpiť priamo TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu