Strašení v Rookwardu - Darcy Coates

 


Autorku Dracy Coates pozná snáď každý, na bookstagrame prešla mnohými rukami a málokedy o nej zachytiť zlého slova. Svojimi horormi o strašidelných domoch sa preslávila a mne už to skutočne nedalo, musela som si vyskúšať tento strach na vlastnej koži.

Guy jedného dňa nájde na pôde svojej matky vlastnícke právo k starému opustenému domu a rozhodne sa ho preskúmať. Silno naňho pôsobí svojou atmosférou, vŕzgajúce podlahy, dvere, ktoré sa samy zatvárajú, a zvuky, ktoré v noci spôsobujú zimomriavky po celom tele, sú len začiatkom konca. V dome sa usídlila pomstychtivá žiarlivá žena, ktorá si prežila príšernú tragédiu, a je pripravená zničiť každého, kto vstúpi na jej pozemok.

Taká jednohubka v podstate na jeden šup. Ako sa do príbehu začítate, nedokážete ho odložiť, napínavé scénky vás neustále udržiavajú v plnej pozornosti a ozaj len ťažko knihu odložiť. Pekne vybudovaná atmosféra, duchovia, záhady a zopár zvratov – toto všetko ma nútilo otáčať stránku za stránkou a neochvejne napredovať dejom, aby som zistila, čo sa za tajomným domom vlastne ukrýva. No, musím sa priznať, mierne ma sklamal záver, od takej slávnej hororovej autorky som čakala viac, na mňa to bolo prislabé. Čakala som veľa krvi, smrtí, bláznivého vyčíňania jedného pojašeného ducha, avšak čakal ma len narýchlo spráskaný záver, za aký by sa nemusel hanbiť ani Walt Disney, taký bol sladký. A zostalo veľa nevypovedaného, čo je pri knihách tohto typu nežiadúce, keďže vy naozaj idete do toho s tým, že chcete vedieť úplne všetko o záhadách domu, o tragickej udalosti a najmä o každom jednom strašidelnom šuchnutí, ktoré domom odznie.

V konečnom dôsledku som ale s príbehom spokojná. Bála som sa, prežívala som všetky tie hrôzy a s napätím som otáčala stránku za stránkou. Rada si prečítam aj zvyšné časti a pevne verím, že záver v nich tentoraz bude oveľa nadupanejší a pestrejší.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu Preškoly. Vy si ten svoj môžete zakúpiť TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu